Reklamy społeczne promują zdrowie i dobre samopoczucie społeczności, mogą to być reklamy edukujące ludzi o narkotykach, chorobach, zanieczyszczeniu środowiska i innych kwestiach społecznych.
Marketing społecznościowy to podejście stosowane do rozwijania działań mających na celu zmianę lub utrzymanie zachowań ludzi z korzyścią dla jednostek i społeczeństwa jako całości. Łącząc idee z marketingu komercyjnego i nauk społecznych, reklama społeczna jest sprawdzonym narzędziem wpływania na zachowanie w sposób zrównoważony i opłacalny.
Jakie są przykłady reklam społecznych i jaki jest ich cel
Należy również zauważyć, że reklama społeczna to nie to samo, co marketing w mediach społecznościowych. Celem marketingu społecznościowego jest zawsze zmiana lub utrzymanie sposobu, w jaki ludzie się zachowują, a nie tego, co myślą lub jak są świadomi problemu. Jeśli twoim celem jest tylko zwiększenie świadomości lub wiedzy czy zmiana postawy, nie będzie to reklama społeczna. Korzyści dla ludzi i społeczeństwa jest to wartość, postrzegana lub rzeczywista, definiowana przez osoby, do których ma być skierowany marketing społeczny.
Marketing społeczny pomaga zapewnić, że polityka jest oparta na zrozumieniu życia ludzi, dzięki czemu cele są realistyczne i osiągalne, przykładowo oszczędzanie wody, ponieważ w innych regionach jej brakuje. Marketing społecznościowy umożliwia oszczędne ukierunkowanie zasobów i wybór interwencji, które mają najlepszy wpływ w czasie, przykładowo strategia zapobiegania chorobom. Reklama społeczna umożliwia opracowywanie produktów, usług i komunikacji dostosowanych do potrzeb i motywacji ludzi, przykładem mogą być foteliki samochodowe dla dzieci.
Programy zdrowotne, takie jak ograniczenie palenia, zapobieganie chorobom czy poprawa diety, mogą być najbardziej znanymi przykładami reklamy społecznej. Jednak marketing społeczny jest coraz częściej wykorzystywany do radzenia sobie z wieloma różnymi obszarami, w tym zrównoważonym rozwojem, finansami, przestępczością, bezpieczeństwem drogowym i zatrudnieniem. Więcej o reklamach społecznych dowiesz się z artykułu na stronie https://kkmmedia.pl/reklama-spoleczna-definicja-co-to-takiego/. Chociaż marketing społecznościowy zapożycza wiele narzędzi z marketingu komercyjnego, należy zauważyć, że jego celem jest dobro społeczne, a nie zysk.
More Stories
Buty damskie na każdą porę roku – przegląd najciekawszych modeli
Nadchodząca era ochrony roślin: innowacje i perspektywy
Rehabilitacja stopy: kompleksowy przewodnik